در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق امکانات صندوق فروشگاهی بپردازیم. صندوق فروشگاهی ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار است که با هدف کمک به مدیریت مؤثر کسب و کار شما طراحی شده است. در حالی که صندوق های سنتی فقط فروش ها را ثبت و پردازش می کنند، با کمک امکانات صندوق فروشگاهی می توان تمامی فعالیت های کسب و کار را به صورت یکپارچه، روان و قابل انعطاف ادغام کرد. در ادامه قابلیت های صندوق فروشگاهی را بررسی می کنیم.  

امکانات صندوق فروشگاهی: صندوق فروشگاهی چیست؟

صندوق فروشگاهی ترکیبی از نرم افزار و سخت افزار است که فروشندگان برای پردازش تراکنش ها از آن استفاده می کنند. این سیستم به عنوان مرکزی برای تکمیل خریدهای حضوری و آنلاین در کسب و کارها عمل می کند. سخت افزار این سیستم شامل قابلیت اتصال به دستگاه هایی مانند کارت خوان، صندوق پول، نمایشگر لمسی، کیوسک، اسکنر بارکد و چاپگر رسید می باشد. علاوه بر این، صندوق فروشگاهی به کسب و کارها امکان دسترسی به تمامی اطلاعات خود را از طریق لپ تاپ، تبلت و حتی گوشی می دهد تا آن ها بتوانند در هر زمان و مکانی کسب و کار خود را مدیریت کنند. با استفاده از این امکانات صندوق فروشگاهی، کسب و کارها می توانند به راحتی سفارشات را ثبت کنند، فروش ها را پردازش نمایند، فاکتور صادر کنند، موجودی کالاها و اقلام را مدیریت کنند، سوابق خرید مشتریان را بررسی نمایند و داده های بازاریابی را جمع آوری کنند.

امکانات صندوق فروشگاهی کدامند؟

صندوق فروشگاهی به عنوان بخشی عمل می کند که مشتریان خریدهای خود را تکمیل کرده و کسب و کارها فعالیت های خود را مدیریت می کنند. امکانات صندوق فروشگاهی فراتر از صرفاً پردازش پرداخت ها است و مجموعه ای از ابزارها را ارائه می دهد که به کسب و کارها کمک می کند تا فرآیند فروش را مدیریت کنند و رضایت مشتری را بهبود بخشند. چه شما یک بوتیک کوچک داشته باشید و چه فروشگاه های زنجیره بزرگ، بهره گیری از امکانات صندوق فروشگاهی برای به حداکثر رساندن کارایی و بهبود عملکرد ضروری است. در ادامه به بررسی امکانات صندوق فروشگاهی که به مدیریت بهتر کسب و کارتان کمک می کند، می پردازیم.  

مدیریت محصولات

صندوق فروشگاهی توانایی مدیریت کامل و دقیق دسته بندی محصولات، آیتم ها، اندازه ها، مدل ها، تنوع آن ها و همچنین امکان مدیریت برندها را ارائه می دهد. بعلاوه، اگر شما فروشگاه آنلاین و حضوری خود را به صورت همزمان اداره می کنید، همگام سازی خودکار محصولات در وب سایت فروشگاهی با اطلاعات صندوق فروشگاهی باعث صرفه جویی در زمان می شود و اطلاعات بیشتری درباره محصولات در اختیار کارکنان قرار می دهد. بعلاوه، می توانید از امکانات صندوق فروشگاهی خود به عنوان یک نرم افزار مدیریت موجودی استفاده کنید تا بدون نیاز به محاسبه دستی، موجودی ها را بررسی کرده، کالاهای پرفروش و کم فروش را ردیابی کنید و کمبود و مازاد انبار را کنترل نمایید. این قابلیت باعث صرفه جویی در زمان و هزینه نیز می شود.  

سفارش گیری آنلاین

با افزایش خریدهای اینترنتی، داشتن قابلیت سفارش گیری آنلاین در صندوق فروشگاهی ضروری است. این ویژگی به شما کمک می کند تا رقابتی باقی بمانید و انتظارات مشتریان را برآورده کنید. مدیریت سفارش ها با همگام سازی موجودی و داده های فروش در تمامی کانال ها ساده می شود. این امر تجربه مشتری را بهبود می بخشد و به آن ها اجازه می دهد که از هر مکان و در هر زمانی به راحتی سفارش دهند. بعلاوه برای مدیریت بهتر انتظارات مشتریان، کارکنان فروشگاه باید به گزارش های تامین مجدد کالا در صندوق فروشگاهی دسترسی داشته باشند و با توجه به هشدارهای موجودی کم، کالاهای محبوب و پرفروش را مجدد سفارش دهند تا مشتریان در سفارش آنلاین با اعلان عدم موجودی کالای محبوب خود مواجه نشوند.  

مدیریت تحویل کالا

اگر از فروشگاه یا رستوران خود ارسال سفارش دارید، بهره گیری از امکانات صندوق فروشگاهی روند تحویل سفارشات را ساده می کند. این ویژگی امکان پیگیری سفارش ها و بروزرسانی وضعیت را برای مشتری آسان می کند. همچنین می تواند با خودکارسازی فرآیند ارسال، زمان تحویل را هماهنگ کرده و احتمال تاخیر در ارسال سفارشات را کاهش دهد. صندوق فروشگاهی امکان ارائه روش های مختلف ارسال را برای شما فراهم کرده و در تهیه برچسب های ارسال به شما کمک کند. این برچسب شامل اطلاعات مشتری و مقصد بسته همراه با کد رهگیری منحصر به فرد برای دنبال کردن وضعیت مرسوله می باشد.  

مدیریت منو

امکانات صندوق فروشگاهی به شما اجازه می دهد که منو را در لحظه بروزرسانی کنید، قیمت ها را تغییر دهید، آیتم های جدید اضافه نمایید یا غذاهایی را که دیگر ارائه نمی دهید را حذف کنید. همچنین این قابلیت به شما امکان می دهد که آیتم ها را در دسته بندی های مختلف سازماندهی کرده و پرفروش ترین اقلام یا محصولات ویژه را برای دسترسی آسان برجسته کنید. علاوه بر این، می توانید چیدمان منو را متناسب با برند خود سفارشی کنید و تجربه مشتری را بهبود ببخشید. بروزرسانی های لحظه ای تضمین می کند که تمام تغییرات بلافاصله در تمامی دستگاه ها نمایش داده شود و فعالیت های شما به صورت دقیق و کارآمد باشند.
بیشتر بخوانید: صندوق فروشگاهی رستوران
 

سیستم نمایش آشپزخانه

سیستم نمایش آشپزخانه (KDS) به کارکنان کمک می کند تا سفارش ها را در لحظه ببینند. این سیستم اقلام منو و هماهنگی بین مراحل سرو غذا را نمایش می دهد. همچنین وابستگی به برگه های کاغذی را کاهش داده و با کم کردن اشتباهات در آماده سازی سفارشات، کارایی آشپزخانه را افزایش می دهد. این سیستم اطمینان می دهد که سفارش ها به صورت واضح و سریع به تیم آشپزخانه منتقل می شوند؛ در نتیجه باعث افزایش سرعت خدمات رسانی به مشتریان می شود. این سیستم امکان نمایش فوری تغییرات یا درخواست های ویژه را فراهم می کند و از بروز اشتباه در آماده سازی سفارشات جلوگیری می کند. با ساده سازی ارتباطات، این سیستم به حفظ کیفیت کمک کرده و رضایت مشتریان را بهبود می بخشد.  

ارسال پیام های سفارشی

ارسال ایمیل یا اس ام اس روش خوبی برای جمع آوری اطلاعات تماس مشتریان به منظور تقویت بازاریابی است. امکانات صندوق فروشگاهی به شما این امکان را می دهد که پیام های مورد نظر خود را از طریق ایمیل یا اس ام اس به صورت کلی و شخصی سازی شده ارسال کنید. بعلاوه، این قابلیت به شما امکان می دهد که پیام های شخصی سازی شده، تبلیغات یا تخفیف ها را ارسال کنید و به افزایش تعامل و تشویق به بازگشت مشتری کمک نمایید. با ادغام این ابزارهای ارتباطی با صندوق فروشگاهی، می توانید کمپین های بازاریابی را نیز بر اساس رفتار مشتری و سابقه خرید او به صورت خودکار انجام دهید. این کار علاوه بر آن که در زمان صرفه جویی می کند، با ارائه پیشنهادهای مرتبط به مخاطب هدف، اثربخشی بازاریابی شما را نیز افزایش می دهد.  

مدیریت مشتریان

امکانات صندوق فروشگاهی به شما کمک می کند مشتریان را به خرید بیشتر از فروشگاهتان ترغیب کنید. این یعنی می توانید از اطلاعاتی مانند شماره موبایل یا ایمیل آن ها استفاده کنید و با به کارگیری استراتژی های بازاریابی ایمیلی درباره تجربه خریدشان سؤال بپرسید و پیشنهادهای جدیدی را به آن ها معرفی کنید. همچنین می توانید نظرات و پیشنهادات مشتریان را نیز دریافت کنید و نسبت به آن ها اقدام نمایید. مدیریت مشتریان به شما اجازه می دهد به مشتریانی که از شما خرید می کنند، تخفیف های ویژه ارائه دهید. با ایجاد روابط قوی با مشتریان، می توانید وفاداری مشتریان را افزایش داده و خریدهای مکرر آن ها از فروشگاهتان را تقویت کنید.  

مدیریت چند شعبه

تصور کنید چند فروشگاه در مکان های مختلف دارید و می توانید همه آن ها را تنها با یک سیستم مدیریت کنید. در حالی که برخی از سیستم های فروش برای این قابلیت هزینه اضافی دریافت می کنند، امکانات صندوق فروشگاهی کولاک این ویژگی را بدون هزینه های اضافه ارائه می دهد. با استفاده از قابلیت مدیریت چند شعبه، می توانید تمام فروش ها و فعالیت های کارکنان را از طریق یک داشبورد مرکزی کنترل کنید، بر موجودی کالاها بین شعبه های مختلف نظارت نمایید و به دقت سطح موجودی انبار در هر شعبه را بررسی و مدیریت کنید. همچنین می توانید به مشتریان وفادار در تمام شعب تخفیف های یکپارچه ارائه دهید، دسترسی کاربران به اطلاعات حساس را مدیریت نمایید و داده ها را به گونه ای سازمان دهی کنید که وفاداری مشتری را افزایش دهد.  

ابزارهای گزارش گیری

با استفاده از امکانات صندوق فروشگاهی، می توانید گزارش های خلاصه ای برای بازه های زمانی مختلف و مورد نظر تهیه کنید تا عملکرد فروشگاه خود را در آن دوره بررسی نمایید. این گزارش ها شامل گزارش فروش (Sales Report)، موجودی و انبار، گزارش های مالی و همچنین گزارش های میزان خرید مشتریان می شوند. علاوه بر این، می توانید عملکرد کلی فروشگاه را ببینید و برنامه های بهتری برای تخفیف دهی به مشتریان طراحی کنید. همچنین می توانید عملکرد کارکنان را ارزیابی کرده و تشخیص دهید چه کسی بهترین عملکرد را داشته است. صندوق فروشگاهی کولاک امکان تهیه چنین گزارش های جزئی و دقیقی را برای کسب و کار شما فراهم می کند.  

سیستم ابری

در بازار رقابتی امروز، دسترسی سریع به اطلاعات حرف اول را می زند؛ بنابراین اگر هنوز سیستم و نرم افزار کسب و کار خود را به فضای ابری منتقل نکرده اید، وقت آن رسیده که این کار را انجام دهید. با استفاده از صندوق فروشگاهی ابری، تمام داده هایی که در سیستم فروشگاهی خود مشاهده می کنید مانند گزارش ها، اطلاعات مشتریان، موجودی کالا و غیره به صورت لحظه ای در دسترس خواهند بود. این گزارش ها شامل مواردی مانند مجموع فروش، گزارش های تأمین مجدد کالا و بودجه های روزانه می باشند تا بتوانید در زمان مناسب تصمیمات آگاهانه و مؤثری بگیرید.  

مدیریت تبلیغات

مدیریت تبلیغات و پیشنهادات در صندوق فروشگاهی فرآیند برنامه ریزی، اجرا و پیگیری کمپین ها را برای کسب و کارها بهینه می کند. این قابلیت به آن ها اجازه می دهد به راحتی تخفیف ها، پیشنهادهای ویژه و باشگاه مشتریان خود را ایجاد و زمان بندی کنند. این سیستم به جذب مشتریان، افزایش فروش و تقویت وفاداری آن ها کمک می کند. با توجه به اهمیت مدیریت تبلیغات برای هر کسب و کار، امکانات صندوق فروشگاهی کولاک امکان قراردهی اسلایدرهای تبلیغاتی را در وب سایت اختصاصی شما ارائه می دهد. علاوه بر این، با ارائه داده هایی درباره اثربخشی تبلیغات مختلف، کسب و کارها می توانند استراتژی های بازاریابی خود را بهبود بخشیده و در نهایت سودآوری خود را افزایش دهند، در حالی که به مشتریان ارزش و انگیزه بیشتری برای خرید ارائه می کنند. امکانات صندوق فروشگاهی

امکانات صندوق فروشگاهی کولاک چه کمکی به کسب کارها می کند؟

امکانات صندوق فروشگاهی کولاک با ساده سازی فرآیندها و فعالیت های روزمره نقش بسزایی در افزایش بازگشت مشتری و توسعه کسب و کار شما دارد. کولاک به شما کمک می کند فروش های آنلاین، حضوری و بیرون بر روزانه خود را مدیریت کنید، گزارش های مهمی از نحوه عملکرد کسب و کار خود دریافت نمایید، موجودی کالاها را به صورت لحظه ای پیگیری کنید و اموری مانند اعمال تخفیف ها، راه اندازی باشگاه مشتریان و مدیریت تبلیغات را به صورت دقیق انجام دهید. با داشتن قابلیت های مدیریت ارتباط با مشتری، می توانید تعاملات را شخصی سازی کرده، پیشنهادهای هدفمند ارسال کنید و وفاداری آن ها را تقویت نمایید. کولاک به کسب و کارهای کوچک، بزرگ و حتی زنجیره ای کمک می کند تا با هزینه ای مقرون به صرفه، سودآوری خود را افزایش دهند و با تصمیم گیری های هوشمندانه کسب و کار خود را به صورت دقیق مدیریت نمایند.
بیشتر بخوانید: بهترین صندوق فروشگاهی
 

جمع بندی امکانات صندوق فروشگاهی

انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب برای کسب و کار شما و مدیریت مؤثر تبلیغات بسیار مهم است. بنابراین، قبل از انتخاب، مطمئن شوید که تمام امکانات صندوق فروشگاهی را به دقت بررسی کرده اید. امکانات صندوق فروشگاهی مجموعه ای جامع از ابزارها است که به کسب و کارها کمک می کند فرآیند فروش، مدیریت محصولات، سفارش گیری آنلاین، تحویل کالا، مدیریت منو و تبلیغات را به صورت بهینه کنترل کنند. این نرم افزار با قابلیت هایی مانند نمایش سفارش ها در آشپزخانه، ارسال پیام های سفارشی، مدیریت مشتریان و شعبه های مختلف، گزارش گیری دقیق و بهره مندی از فضای ابری، کارایی فروشگاه را افزایش داده و تجربه مشتری را بهبود می بخشد. همچنین امکانات مدیریت تبلیغات و باشگاه مشتریان، به جذب مشتری های جدید و حفظ مشتریان قدیمی کمک می کند و با ارائه داده های تحلیلی، استراتژی های بازاریابی را بهینه تر می سازد تا در نهایت سودآوری کسب و کار افزایش یابد.  
برای آشنایی بیشتر با امکانات نرم افزار فروشگاهی کولاک و دریافت دمو و مشاوره رایگان، می توانید از طریق ارسال فرم با ما در ارتباط باشید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا پیشنهادی، خوشحال می شویم نظرات و دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.